CEMAAT'IN HÜKMÜ:
486 Molla Hüsrev: "Cemaat, erkekler için sünnet-i müekkede'dir. Bir kavle göre de amel-i farzdir. Süphesiz kadinlarin cemaati mekruhtur"(217) hükmünü zikrediyor. Feteva-i Hindiyye'de: "Cemaat sünnet-i müekkededir. Alimlerimizin büyük bir çogunlugu, gerçekten cemaat vacibtir demislerdir. Bedai'de "Cemaat; akilli, ergenlik çagina gelmis, cemaatle namaz kilmaya gücü yeten erkekler üzerine vacibtir" denilmistir. Cemaate yetisemeyen kimse, ehlini toplayip namazi onlarla beraber kilar"(218) denilmektedir. Malûm oldugu üzere; Cum'a ve Bayram namazlarinda cemaat sarttir. Zira bu namazlar ferdi olarak edâ edilemezler. Birbirlerini çagirmak suretiyle; nafile namazi cemaatle kilmak ise mekruhtur.(219)
487 Resûl-i Ekrem (sav)'in: "Cemaatte hosunuza gitmeyen (tiksindiginiz) bir hal, ayrilikta begendiginiz halden daha hayirlidir. Cemaatte rahmet, ayrilikta azab vardir"(220) buyurdugu bilinmektedir. Cemaat halinde namazi edâ etmek, bizzat Resûl-i Ekrem (sav) tarafindan tesvik olunmustur. Nitekim bir Hadis-i Serif'te: "Bir erkegin cemaat ile kildigi namaz, yalniz basina edâ ettigi namazdan yirmibes kat ziyade (faziletli) olur"(221) buyurulmustur. Ibn-i Abidin: "Ulemamizin tercih ettikleri kavil, cemaatin vacib olmasidir. Nehir sahibi "Bu kavil, bütün kavillerin en adili ve en kuvvetlisidir. Onun için ecnas nam eserde; küçümseyerek veya aldiris etmeyerek cemaati terk eden kimsenin sahidligi kabul edilmez. Ama yanilarak veya te'vil yoluyla terk ederse mesela: Imam heva ve heveslerine uyanlardan veya cemaatin mezhebine riayet etmeyenlerden olursa kabul ederiz" denilmistir."(222) hükmünü beyan etmektedir.
487 Resûl-i Ekrem (sav)'in: "Cemaatte hosunuza gitmeyen (tiksindiginiz) bir hal, ayrilikta begendiginiz halden daha hayirlidir. Cemaatte rahmet, ayrilikta azab vardir"(220) buyurdugu bilinmektedir. Cemaat halinde namazi edâ etmek, bizzat Resûl-i Ekrem (sav) tarafindan tesvik olunmustur. Nitekim bir Hadis-i Serif'te: "Bir erkegin cemaat ile kildigi namaz, yalniz basina edâ ettigi namazdan yirmibes kat ziyade (faziletli) olur"(221) buyurulmustur. Ibn-i Abidin: "Ulemamizin tercih ettikleri kavil, cemaatin vacib olmasidir. Nehir sahibi "Bu kavil, bütün kavillerin en adili ve en kuvvetlisidir. Onun için ecnas nam eserde; küçümseyerek veya aldiris etmeyerek cemaati terk eden kimsenin sahidligi kabul edilmez. Ama yanilarak veya te'vil yoluyla terk ederse mesela: Imam heva ve heveslerine uyanlardan veya cemaatin mezhebine riayet etmeyenlerden olursa kabul ederiz" denilmistir."(222) hükmünü beyan etmektedir.
Konular
- Zaman Anlayışımız ve Ramazan
- Biraz Açlık, Daha Çok Takva: Oruç
- Efendimiz (s.a.v.)'in hicreti
- Mahremiyet ve Tesettür
- Kul Hakkı Kimin Hakkı?
- Din, nasihat üzere kaimdir
- İnsan Olmaya Doğru
- Hayat âhiret hayatıdır
- Günahlardan arınma mevsimi: Üç aylar
- Mübarek Üç Aylar'ı Nasıl Değerlendirmeliyiz?
- Günahlardan arınma mevsimi: Üç aylar (2)
- Üç aylar ve faziletleri
- Günahlardan arınma mevsimi: Üç aylar (3)
- Mübarek Üç Ayların Fazileti
- Günahlardan arınma mevsimi: Üç aylar (4)
- Berat gecesinde yapılan ibadetin fazileti büyüktür
- Camide “Tevrat dersi vereceğim” diyen imam
- Ramazan ayına adım adım yaklaşıyoruz
- Günahlardan arınma mevsimi: Üç aylar (5)
- Mümin, iyi ve değerli kabul ettiği şeyleri infak etmeli!
- ‘İnsanları cehenneme sürükleyen yalnızca dilleridir’
- Helal çizgisinde hayat
- Kazançta helal duyarlılığına sahip olabilmek
- KUR'ÂN: EN MUHTEŞEM, EN MÜKEMMEL KİTAP
- BATI, MEDENİYETİ MÜSLÜMANLARDAN ÖĞRENDİ
- ABD hapishanelerinde 93 kişinin hidayetine vesile oldu
- gitanes brunes filter cheap cigarettes online, buy one pack cigarettes online qq
- nat sherman naturals original discount cigarettes online, buy additive free cigarettes online nx
- 20 yıllık papaz Müslüman oldu ülke karıştı
- Kur'an'ı Bulgarca'ya çevirirken Müslüman oldu